Adoptă un Consilier
și află ce a făcut pentru sectorul tău în ultimii 4 ani!

La începutul lunii iunie vom fi chemați din nou la urne să ne alegem reprezentanții din primării și consilii locale. Candidații, unii cu ștate vechi, vor veni în fața noastră cu discursuri eroice despre munca lor pentru cetățean. Echipa Nu Aștepta Super Eroi redeschide sezonul la adopții de consilieri. Ai ocazia să-i întrebi pe actualii consilieri, cu planuri pentru un nou mandat, ce au făcut pentru sectorul tău în ultimii patru ani.

Cum să adopţi?

Nu este nevoie să ai buletin de Bucureşti! Poți să adopţi unul sau mai mulţi Consilieri Locali, indiferent de sectorul în care locuiești, direct pe site.

Adoptă un consilier în trei pași:

  1. Intră pe site-ul nuasteptasupereroi.ro și alege din lista de consilieri pe cel/cea pe care dorești să-i iei spre adopție până pe 29 aprilie 2016. Odată cu „adopția”, vei primi pe email detalii despre activarea contului tău pe site-ul NASE și despre pașii următori.
  2. Contactează consilierul pe care vrei să-l adopți (prin email, pe facebook, la telefon – la numărul lui de mobil, la secretariatul Consiliului sau la partidul din care face parte, te poţi duce chiar în audienţă dacă doreşti) și nu te lăsa până nu primești răspunsuri la  întrebările din listă și la orice alte întrebări importante pentru tine.
  3. Înregistrează răspunsurile în contul tău de pe site-ul NASE sau trimite-le pe adresa de email nuasteptasupereroi@ce-re.ro (poate chiar însoţite de fotografii!).

Informaţiile vor fi făcute publice pe site-ul nuasteptasupereroi.ro. Le vom trimite și către presă, alte organizaţii şi cetăţeni. Le poţi posta şi tu pe propriul cont de facebook, blog etc.

Dacă există consilieri locali care în mod repetat refuză să îţi răspundă la întrebări sau care au un comportament inadecvat față de tine, dă-ne un semn să îi marcăm cu „bilă neagră”! Ţine-ne la curent cu eforturile tale!

Categorii de adopţii:

Categoria „Standard” sunt Consilieri locali ale căror date de contact sunt disponibile deja pe site-ul nostru, adică aici sau în fişa individuală de prezentare disponibilă din meniul de sus.

Categoria „Grea” sunt Consilierii de la care nu avem niciun fel de date de contact la momentul lansării campaniei.

Iți propunem o listă de întrebări pe care te invităm să o completezi în funcție de interesele și curiozitățile tale.

  1. Ce pregătire profesională aveţi (pregătire profesională, carieră, traseu politic etc.)?
  2. Care au fost zonele de interes şi priorităţile pe care le-ați avut în acest mandat? Cu ce realizări vă mândriți la finele acestui mandat?
  3. Aveți de gând să candidați la alegerile din iunie 2016 ? Dacă da, care sunt principalele trei proiecte pe care vi le propuneți pentru un viitor mandat?
  4. Cum vă pot contacta cetăţenii? Ce date de contact (telefon, e-mail) aveţi? Ce orar de audienţe şi la ce adresă? Care sunt domeniile la care vă pricepeţi, pe care doriţi să le promovaţi şi pentru care aţi vrea să fiţi căutat?
  5. În munca dumneavoastră – din şedinţele de Consiliu şi de comisii, la ce decizii importante pentru sector aţi contribuit? Ce îmbunătăţiri aţi făcut unor proiecte, astfel încât să fie mai bune pentru cetăţeni? Care sunt cele mai importante decizii, din punctul de vedere al bucureştenilor, luate de consiliu de la începutul mandatului?
  6. Care este poziţia dumneavoastră (pro sau contra) faţă de următoarele solicitări?:
    • Pe site-ul Primăriei de sector să fie publicate datele de contact ale fiecărui consilier, programul său de audienţe şi raportul anual de activitate
    • Votul individual al fiecărui consilier să fie consemnat în procesul verbal de şedinţă
    • Proiectele care sunt votate de consiliu să fie supuse dezbaterii publice și afișate cu 30 de zile înainte de a intra pe ordinea de zi a ședinței de consiliu local, așa cum prevede legea
    • Dezbaterile publice pe proiectele de hotărâre să fie organizate de la ora 18:00 pentru a permite participarea unui număr mai mare de cetăţeni
    • Şedinţele de consiliu să fie organizate după ora 15:00 pentru a permite participarea unui număr mai mare de cetăţeni
    • Programul anual de investiţii publice (cu date financiare şi explicaţia acestor date) să fie publicat pe site-ul Primăriei
    • Bugetul şi rectificările bugetare să fie supuse dezbaterii publice

Orice alte întrebări care ţi se par ţie importante! (dacă a susţinut sau nu diverse proiecte, în ce cartier stă etc.).

Ce câştigi?

Toţi cetăţenii care reuşesc să adopte un consilier vor fi trecuţi în galeria de „Adevăraţi Eroi” pe site-ul nuasteptasupereroi.ro, cu datele pe care vor să le facă publice (nume, poreclă, poză, date de contact sau doar Cetăţean Anonim).

Cetăţenii care obţin informaţii pentru Consilierii din „Categoria Grea” vor primi suplimentar o diplomă de „Eroi Adevăraţi”la adresa poştală indicată.

Toţi vom avea satisfacţia că aleşii noştri nu mai sunt nişte prezenţe atât de discrete!

Mai multe informaţii:

Informaţii despre fiecare consilier local au fost deja adunate de echipa noastră și sunt disponibile pe site-ul nuasteptasupereroi.ro.

Pentru sugestii sau alte informaţii ne puteţi scrie la nuasteptasupereroi@ce-re.ro sau la telefon 031 1050 755, persoană de contact Nicoleta Chiriță.

Contul de facebook al campaniei este facebook @nuasteptasupereroi.

Această campanie este organizată în cadrul proiectului „Cetățenie activă pentru o bună guvernare locală transparentă”, finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.