Alexandre – Fontoura Lăcrămioara

big_5674-IMG_8335_
Partid: PNL
Sector: Consilierul General al Municipiului Bucuresti
Comisie: Comisia pentru Relaţii Internaţionale, Cooperare şi Asociere cu alte Autorităţi Publice – Secretar

Comisia Învăţământ, Cultură, Culte şi Sport – membru
Telefon: 021.305.55.00/1303 (Secretariatul Consiliului General)
E-mail: fontouraalexandre@yahoo.com; secretariat@pnlsector2.ro
Blog/site: Nu are.
Reţele sociale: Nu are.
Audienţe: Miercuri, intre orele 18-20,
Sediul PNL Sector 2, Şos. Ştefan cel Mare nr. 31
Mandat: Consilier General (2012 – prezent), Consiliul General al Municipiului Bucureşti
Data şi locul naşterii: 03.03.1959, Ripiceni, Botoşani
Raport de activitate, declaratii de avere si interese:

Declarație de avere – început de mandat Declarație de interese – început de mandat
Declarație de avere – an 2012 Declarație de interese- an 2012

Cariera profesională:* Cezar Petre
Cariera profesională:*

Profesia: Profesor. Deoarece am părăsit ţara înainte de revoluţia din ”89, studiile le-am efectuat în afara ţării, în Spania.
Am intrat în politică cu gândul că pot să schimb lumea în bine. Am fost influenţată pozitiv de discuţiile şi de experienţa acumulată în preajma D-nului Corneliu Coposu, atunci când eram în PNŢCD. Păstrez în continuare optimismul că pot schimba lucrurile în bine, în ciuda faptului că este mult de lucru şi de luptat în această privinţă.

Din dialogul avut în cadrul campaniei “Adoptă un consilier”:*

Proiecte sunt multe, dar pot să amintesc câteva mai importante. Primul este legat de introducerea parcului Carol în circuitul turistic. Acest lucru este posibil prin amenajarea locurilor de interes. Mă refer aici la: Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida, Mausoleul, Fântâna George Grigorie Cantacuzino, Statuile Giganţii, Monumentul Eroului Necunoscut, Institutul Astronomic şi Arenele romane. Există la acest moment anumite probleme pe care sper să le depăşim şi să demarăm acest proiect. Al doilea obiectiv este legat de refacerea monumentelor istorice. Deoarece Ministerul Culturii se ocupă de restaurarea monumentelor existente, noi sperăm să aducem la lumină monumentele istorice dispărute din perioada interbelică. Strângem material, dovezi , poze pe baza cărora să refacem aceste monumente, iar pe cât posibil să fie amplasate în aceeaşi locaţie. Pentru că bugetul capitalei este unul insuficient pentru acţiuni de cultură, dorim să atragem investitori locali pentru acest proiect.
Pot adăuga că acest consiliu din care fac parte a fost catalogat ca fiind unul extrem de dificil de către primărie. Dificil prin prisma faptului că noi verificăm pe ce anume se cheltuiesc banii contribuabilului. Acest lucru dovedeşte că noi ne facem treaba şi că împiedicăm rotiţele din sistem care nu sunt „curate” să funcţioneze în continuare.

Cum vede comunicarea cu cetăţenii:*

1. Pe site-ul Primăriei să fie publicate datele de contact ale fiecărui consilier, programul său de audienţe şi raportul anual de activitate –datele mele de contact le găsiţi pe site-ul primăriei. Acest lucru dovedeşte că doresc şi sunt persoană transparentă în relaţia cu cetăţenii.
2. Votul individual al fiecărui consilier să fie consemnat în procesul verbal de şedinţă – sunt de acord cu această iniţiativă. Chiar dacă este mai greu acest lucru se poate face urmărind înregistrarea video a şedinţelor.
3. Cetăţenii să aibă din nou acces în sala Consiliului pe durata şedinţelor acestuia – sunt două motive importante pentru care accesul cetăţenilor este interzis. Unul din ele este legat de faptul că am avut experienţe neplăcute cu persoane care au fost prezente la şedinţă şi care nu merită statutul de cetăţean pentru comportamentul afişat în timpul şedinţelor. Al doilea motiv este legat de faptul că sala de şedinţă este una relativ mică în care nu încap multe persoane în plus faţă de consilieri.
4. Proiectele care sunt discutate de Consiliu să fie afişate odată cu ordinea de zi a şedinţei (5 zile înainte) şi supuse dezbaterii publice (cu 30 de zile înainte) – aceasta este legea, dar din păcate mai apar priorităţi care ne iau prin surprindere până şi pe noi. Responsabil cu lista de proiecte care sunt discutate în consiliu este secretarul primarului.
5. Dezbaterile publice pe proiectele de hotărâre să fie organizate de la ora 18.00 pentru a permite participarea unui număr mai mare de cetăţeni – trebuie luat în considerare faptul că la dezbaterile publice este prezent şi o mare parte din personalul primăriei, care are program până la ora 16.00.
6. Şedinţele de Consiliu să fie organizate de la ora 18.00 pentru a permite participarea unui număr mai mare de cetăţeni – consider că cetăţenii pot avea o mai mare influeţă asupra proiectelor în timpul dezbaterilor şi nu în timpul şedinţei, care practic este o formalitate care conferă proiectului statutul legal.

7. Programul anual de investiţii publice (cu date financiare şi explicaţia acestor date) să fie publicat pe site-ul Primăriei – sunt de acord cu acest lucru. Programul anual de investiţii este publicat pe site, are nevoie de imbunătăţiri.8. Bugetul şi rectificările bugetare să fie supuse dezbaterii publice – sunt de acord cu acest lucru. Sper să obţin mai mult sprijin din partea primarului în această privinţă.

Zone de interes:*

Zonele de interes sunt axate în jurul comisiei de cultură din care fac parte. 

Ultima modificare: 13 decembrie 2015

* Informaţii obţinute în cadrul concursului civic “Adoptă un consilier!”

Aceste informaţii sunt obţinute prin documentarea realizată de echipa CeRe, cu indicarea surselor folosite. În cazul în care găsiţi informaţii inexacte, identificaţi linkuri care nu mai funcţionează sau aveţi sugestii pentru completări, vă rugăm să ne scrieţi la adresa de e-mail nuasteptasupereroi@ce-re.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *