Peptan Mihai

peptan-mihai-foto-facebook

Partid: Partidul Social Democrat
Comisie: Comisia de Ecologie şi Protecţia Mediului – Secretar; Comisia pentru Comerţ, Turism şi Protecţia Consumatorului – membru
Telefon: 0720.951.249
E-mail: mihaipeptan@yahoo.com
Blog/site: Nu are.
Reţele sociale: Nu are.
Audienţe: Vinerea intre orele 12 si 14. Inscrierile se fac luni si marti la secretariat, la dna Irina Zapotea. Oamenii pot veni oricând, dar acestea sunt orele de audienţă oficiale.
Mandat: Consilier General (2012 – prezent), Consiliul General al Municipiului Bucureşti
Data şi locul naşterii: 31.01.1977, Târgu Jiu, Gorj
Declaraţii de avere/ interese: Declarație de avere – început de mandat – Declarație de interese – început de mandat – Declarație de avere – an 2012 – Declarație de interese – an 2012
Adoptat de: Irina Turcu: Domnul consilier Mihai Peptan era plecat din Bucureşti când i-am trimis mailul de înştiinţare că este adoptat. Mi-a scris imediat ce s-a întors, în mod foarte receptiv, propunând să avem o întrevedere faţă în faţă. În cadrul acestei întrevederi domnul consilier mi-a răspuns la toate întrebările şi a dat dovadă de o mare receptivitate pentru Campania ‘Adoptă un consilier’. 
Cariera profesională: Profesia: inginer.Dl. consilier a fost întâi inginer electronist, ulterior specializat ca masterand în inginerie medicală şi clinică (actualmente lucrează în domeniul medical). A urmat un Program de master la SNSPA, secţiunea de Politică şi Economie Europeană, Relaţii Internaţionale. După facultate a fost angajat la o firmă germană (Analytik Jenă). Apoi a plecat la o firmă de distribuire de aparatură de laboratori, unde a urmat mai multe cursuri, devenind specialist pentru aparatură de biochimie. În 2008 nemţii au preluat distribuitorul şi, din causa condiţiilor mai proaste, a plecat şi şi-a făcut propria firma de aparatură medicală – MiniMed Solutions. A adus un investitor italian şi au făcut o fabrică de suturi chirurgicale pe care le distribuie în ţară. Toată investiţia a fost de 6.5 milioane de solari. E singură fabrică de seringi din România. Pe lângă aceste proiecte, a avut discuţii cu un om de afaceri corean cu scopul de a face în România cel mai mare depozit european pentru mobilier medical, însă partenerii coreeni au considerat că nu este momentul pentru o astfel de colaborare.De asemenea, domnul Peptan a încercat să pornească o colaborare cu un consorţiu de companii englezeşti şi ruseşti, în idea că utilajele pe care le exportă unii apre alţii să treacă prin România. Colaborarea nu s-a concretizat, dar au reuşit să ruleze în jur de 600 de milioane euro într-un an. Domnul Pieptan a terminat Colegiul Naţional de Apărare, unde a realizat un proiect în cadrul căruia a pus la punct o strategie de apărare pe partea de atac bioterorist. Prezentarea proiectului a fost una mai specială: a scos o seringă, i-a stropit cu apă pe cei prezenţi şi l-a întrebat pe domnul General ce ar face dacă substanţa cu care i-a stropit i-ar fi contaminat, cu o perioadă de incubare de doar 4 ore. Nota finală a fost 9.72.

Din punct de vedere politic, în 2004 a fost convins de un prieten (fost coleg de şcoală generală din Târgu Jiu şi el însuşi implicat politic) să se înscrie în partid pe sectorul 6. În timpul campaniei a contribuit la realizarea unui proiect de sănătate: au instalat corturi în sectorul 6 pentru testarea glicemiei şi a tensiunii. Din 2004 şi până în 2012 a pus la dispoziţie aceste teste în fiecare campanie. A contribuit de asemenea la crearea unei Caravane a sănătăţii compusă din 6 ambulanţe pe care scria „USL are grijă de sănătatea ta”. Acest proiect a acoperit mai multe judeţe. În urma lor au fost realizate peste 40.000 de teste, descoperindu-se mulţi diabetici. Pentru toate aceste idei, domnul Mihai Peptan a fost desemnat consilier în cadrul Consiliului General, unde a fost repartizat în Comisia de Turism şi în cea de Protecţie a Mediului.

Din dialogul avut în cadrul campaniei “Adoptă un consilier!”:
  • Domnul Peptan îşi doreşte să dezvolte turismul în Bucureşti. Din pşcate lucrurile merg foarte greu, nu poţi angaja specialişti pe turism, iar la primarie exista acum un Serviciu de Turism compus din 4 persoane. Cu o echipă atât de mică din păcate nu poţi face proiecte de anvergură. O altă problemă este faptul că evenimentele organizate de primărie şi de centrele culturale nu sunt mediatizate pe plan internaţional. Din cauza aceasta nici lucrurile nu se coaguleazş, mai ales că nu sunt toţi actorii legaţi între ei, adică agenţiile de turism cu federaţiile hoteliere şi cu primăria. În acest context, ca soluţie se va crea o asociaţie care va avea ca membrii primăria Bucureşti, federaţia hotelierilor, asociaţia restaurantelor, federaţia agenţiilor de turism, Ministerul Turismului. În cadrul asociaţiei se va avea în vedere şi turismul medical, iar evenimentele vor fi promovate în afară.
  • Care este relaţia între Consiliul General şi Primăria Bucureştiului? Oamenii din consiliu nu sunt angajaţi ai primăriei. Important de ştiut este că nu au nici un buget alocat. Consilierii sunt cei care dau avize pentru proiecte – de obicei proiecte ale primăriei, dar şi proiecte elaborate în cadrul consiliului. Primăria este cea care decide ce se implementează. Domnul Mihai Peptan consideră că este o problema faptul că la primărie nu există un cerc de specialişti. El ar vedea altfel chiar sistemul de alegeri: candidatul la primărie ar trebui să îşi aleagă singur o echipa de specialişti care să aibă rolul şi de a legifera, şi de a implementa proiecte. Aşa cum sunt lucrurile acum, consiliul General poate să vrea ceva, iar executivul de la primărie altceva. Deci ar fi bine ca la alegeri să fie o bătălie pe specialişti, nu pe un singur om, să creezi o competiţie pe echipe şi să implici oameni care nu sunt afiliaţi politic.
  • În munca dumneavoastră din şedinţele de Consiliu şi de comisii, la ce decizii importante pentru Capitală aţi contribuit? La comisia de mediu, când s-a dispus ca arborii uscaţi să fie tăiaţi şi replantaţi. Atunci s-au dat autorizaţii de urgenţă. Apoi, în ceea ce priveşte problema câinilor maidanezi, domnul consilier este de acord cu eutanasierea şi consideră că cineva trebuie să ia această decizie şi să şi-o asume. În vinerea dinaintea începerii anului şcolar, ASPA a dat o directivă prin care să se adune toţi câinii din jurul şcolilor şi grădiniţelor. Zis şi făcut, dar au venir la adăposturi oamenii din cartiere, au recuperat câinii, iar până luni, când a început şcoala, ei erau inapoi pe străzi. Nu este bine să fie câinii liberi pe străzi deoarece îi sperie pe oameni şi sperie şi turiştii.
  • locuieşte în cartierul Drumul Taberei.
Cum vede comunicarea cu cetăţenii: 1. Publicarea pe site-ul Primariei a datelor de contact ale fiecărui consilier,  programul său de audienţe şi raportul anual de activitate – da, de acord;
2. Votul individual al fiecărui consilier să fie consemnat în procesul verbal de şedinţă – da, de acord;
3. Cetăţenii să aibă din nou acces în sala Consiliului pe durata şedinţelor acestuia – da, dar nu in sala in care se tin sedintele acum, pentru ca este mica;
4. Proiectele care sunt discutate de Consiliu să fie afişate odată cu ordinea de zi a şedinţei (5 zile înainte) şi supuse dezbaterii publice (cu 30 de zile înainte) – Nu se poate, fizic, realiza acest lucru. Proiectele se fac atunci, în ultima zi. Domnul Mihai Peptan a fost singurul consilier care a participat la dezbaterea publică despre câinii fără stăpân. Au fost prezenţi în public doar 40 de oameni de la diferite asociaţii şi s-a hotărât decizia aleasă în unanimitate de ei;
5. Dezbaterile publice pe proiectele de hotărâre să fie organizate de la ora 18.00 pentru a permite participarea unui număr mai mare de cetăţeni – da, dacă s-ar crea condiţiile ca directorii să participe la şedinţe în timpul lor liber. Dar legal nu se poate. Nu poţi să ţii directorii peste program, e lege, iar programul lor la ora 18 este demult încheiat;
6. Şedinţele de Consiliu să fie organizate de la ora 18.00 pentru a permite participarea unui număr mai mare de cetăţeni – da, dar exista aceleasi piedici care au fost mentionate la punctul 5. Oricum, şedinţa de Consiliu are loc o dată pe lună, oamenii ştiu data şi se pot învoi de la serviciu ca să vină, e vorba doar de o jumătate de zi;
7. Programul anual de investiţii publice (cu date financiare şi explicaţia acestor date) să fie publicat pe site-ul Primăriei – da, de ce nu? Actualmente aceste date sunt publicate după ce se fac investiţiile;
8. Bugetul şi rectificările bugetare să fie supuse dezbaterii publice – da, chiar daca nu suntem toti specialisti in bugete.
 Zone de interes: Domeniul medical şi turism. 

 

Aceste informaţii sunt obţinute prin documentarea realizată de echipa CeRe, cu indicarea surselor folosite. În cazul în care găsiţi informaţii inexacte, identificaţi linkuri care nu mai funcţionează sau aveţi sugestii pentru completări, vă rugăm să ne scrieţi la adresa de e-mail cere@ce-re.ro.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *