Tănase Ion – Gabriel

 

Partid: Partidul Național Liberal
Comisie: Comisia de Ecologie și Protecție a Mediului – Președinte; Comisia Economică, Buget, Finanțe – Secretar**
Telefon: 0727.377.000
E-mail: igtanase@yahoo.com
Blog/site: Nu există informaţii publice disponibile.
Reţele sociale: Nu există informaţii publice disponibile.
Audienţe: Orar audienţe: luni, 17.30-19.30, PMB. Observaţie: Dl. Tănase a început de aproximativ o lună programul fix de audienţe, însă spunea că participarea cetăţenilor nu este foarte mare, având în jur de 1-2 persoane pe zi. Aceasta deşi a pus afişe în tot sectorul la scările de bloc privind aceste audienţe.*
Mandat: Consilier General (2008 – prezent), Consiliul General al Municipiului Bucureşti
Data şi locul naşterii: 13.12.1971, Bucureşti
Declaraţii de avere/ interese: Declarație de avere – început de mandat – Declarație de interese – început de mandat – Declarație de avere – an 2012 – Declarație de interese – an 2012
Adoptat de: Elena Calistru: De ceva vreme sunt foarte atentă la ce se întâmplă la nivelul Primăriei Muncipiului Bucureşti pentru că percep această instituţie ca fiind foarte opacă (menţionez că am mai monitorizat sau am mai lucrat cu alte instituţii şi această percepţie a mea este generată şi de comparaţia cu acestea – când o autoritate locală este mai puţin aproape de cetăţeni sau mai puţin transparentă decât un Minister, cred că avem o problemă). De aceea, am vrut să văd mai îndeaproape dacă este o problemă a executivului sau a consilierilor din Primărie.Interlocutorul meu a fost foarte deschis. Cred că am ajuns în acel punct în care ajungem să ne bucurăm de normalitate, însă a fost un semn bun pentru mine că atunci când nu a răspuns la telefon, dl. Tănase a revenit dânsul cu telefon înapoi sau că mi-a trimis SMS înainte de întâlnirea propriu-zisă pentru a mă anunţa că întârzie.Mi-a lăsat impresia unui om competent, cel puţin pe domeniile în care mă interesau pe mine: finanţe publice locale sau investiţiile. În restul domeniilor (mediu sau problema câinilor comunitari) în care spunea că se implică, nu am eu suficientă expertiză pentru a „verifica”, însă pe problemele la care mă pricep trebuie să recunosc că am găsit un om deschis la dialog şi argumente. Am purtat chiar o discuţie foarte interesantă despre cum ar putea arăta o dezbatere pe buget.

Pentru alţi cetăţeni care ar vrea să meargă la el, am un singur mesaj: există un program de audienţe şi ar trebui profitat de el!

Nota obţinută de consilier: absolvent.
Cariera profesională: Profesia: economist – specializat în marketing. A lucrat în diverse domenii comerciale, printre care turism sau papetărie. A intrat în Partidul Naţional Liberal în 1995, activând întâi în filiala sector 6 şi, ulterior, în sectorul 5. Din 2004 a fost consilier pe impozite şi taxe locale şi ulterior director în domeniu în cadrul Sectorului 6. Este la al doilea mandat în CGMB.*
Din dialogul avut în cadrul campaniei “Adoptă un consilier!”:
  • Care vor fi efectele descentralizării în munca sa de consilier general, având în vedere faptul că munca Consiliilor Judeţene se va aglomera şi membrii acestora nu sunt angajaţi full-time în această muncă? Deja consilierii generali sunt foarte aglomeraţi şi că probabil va fi nevoit să aloce şi mai mult timp, în detrimentul celorlalte activităţi ale sale. De asemenea, a avansat o propunere foarte interesantă – pornind de la constatarea că în România se risipesc foarte mulţi bani prin corupţie sau investiţii fără impact, dacă aceste „pierderi” s-ar diminua măcar la 50% şi s-ar utiliza aceşti bani pentru o creştere a salarizării personalului bugetar (nu tot, ci mai ales în zonele cu responsabilităţi foarte mari), s-ar putea eficientiza foarte mult administraţia publică.Ca exemplu, mi-a povestit că la începutul carierei sale ca director la Taxe şi impozite locale Sector 6, avea un salariu de 880 lei. În acelaşi timp, avea de gestionat un buget de cheltuieli de 126 milioane de lei în 2005 şi un buget de încasări de aprox. 800-900 milioane de lei şi 270.000 roluri fiscale. Toată responsabilitatea unei astfel de munci şi miile de dosare s-au tradus într-un efect care mi s-a părut nostim (dar şi foarte relevant în acelaşi timp): de la o semnătură de 10 caractere, a ajuns la una de 2 caractere în 3 luni :)
  • Date fiind modificările Codului Fiscal prin care se elimină plafonul până la care pot fi crescute taxele şi impozitele locale, credeţi că vor fi necesare aceste creşteri la nivelul Bucureştiului? Deocamdată nu este clar care sunt sumele care vor fi distribuite de la bugetul de stat, legea fiind momentan în dezbatere parlamentară. Dar, în opinia dânsului, date fiind şi posibilele noi competenţe generate de descentralizare, vor trebui probabil luate în calcul şi redistribuiri la nivel local. Totodată, viziunea sa despre taxare este una concentrată pe taxarea luxului, care pentru un oraş aglomerat precum Bucureştiul poate însemna inclusiv aplicarea unei taxe mai mari pentru, spre exemplu, a doua maşină. În acelaşi timp, această sursă fiscală ar trebui direcţionată exclusiv către parcări şi proiecte de infrastructură.
  • La propunerea de buget prezentată de executiv în 2013, dl. Tănase a adus mai multe amendamente. Simpla lectură a acestora a durat mai mult de o oră, iar printre amendamente s-au numărat: tăieri ale unor investiţii considerate nenecesare şi realocarea acestora către spitale, protecţia animalelor (ştiind că urmează a fi adoptate proiectele din Parlament care presupuneau alocări suplimentare de fonduri), reabilitări de drumuri şi reţele de canalizare şi apă, două proiecte de transfer a unor competenţe şi fonduri de la Primăria Sector 5 şi de la Primăria Sector 2 la PMB (printre care prelungirea Ghencea, şoseaua Măgurele şi zonele limitrofe).
Cum văd comunicarea cu cetăţenii: 1. Pe site-ul Primăriei să fie publicate datele de contact ale fiecărui consilier,  programul său de audienţe şi raportul anual de activitate – da, şi am solicitat în sedinţa CGMB2. Votul individual al fiecărui consilier să fie consemnat în procesul verbal de şedinţă –  da, şi am solicitat în şedinţa CGMB3. Cetăţenii să aibă din nou acces în sala Consiliului pe durata şedinţelor acestuia – da, şi am solicitat în şedinţa CGMB

4. Proiectele care sunt discutate de Consiliu să fie afişate odată cu ordinea de zi a şedinţei (5 zile înainte) şi supuse dezbaterii publice (cu 30 de zile înainte) – da, şi am solicitat în şedinţa CGMB

5. Dezbaterile publice pe proiectele de hotărâre să fie organizate de la ora 18.00 pentru a permite participarea unui număr mai mare de cetăţeni – da

6. Şedinţele de Consiliu să fie organizate de la ora 18.00 pentru a permite participarea unui număr mai mare de cetăţeni – nu, pentru că membrii CGMB ar fi deja obosiţi şi nu ar mai putea dedica la fel de multă energie şedinţelor.

7. Programul anual de investiţii publice (cu date financiare şi explicaţia acestor date) să fie publicat pe site-ul Primăriei – da

8. Bugetul şi rectificările bugetare să fie supuse dezbaterii publice – da, şi am fost de acord cu a propune şi colegilor mei dezbatere pe buget. De asemenea, am participat la începutul anului la discuţii cu instituţiile finanţate parţial sau integral de la bugetul PMB (i.e. teatre) pentru a identifica problemele acestora şi necesităţile de finanţare/ dezvoltare. 

Zone de interes: În primul mandat, proiectul politic pe care şi l-a asumat a fost cel al candidatului PNL, Ludovic Orban. Din 2012, proiectul pe care l-a susţinut PNL (prin USL) a fost cel al lui Sorin Oprescu, pe care şi l-a asumat şi dânsul. Rolul pe care îl vede pentru sine, ca parte din CGMB, este acela de a corecta greşelile executivului.Proiectele prioritare pentru dl. Tănase sunt cele legate de drumuri, apă, canal. Consideră că infrastructura de bază este principala prioritate pentru tot Bucureştiul, considerând că este anormal să mai existe zone în care aceasta nu este dezvoltată în chiar capitala României. Problema cea mai mare este că nu doar în zonele noi lipseşte o astfel de infrastructură, ci şi în zone vechi, în care nu s-a reuşit până în acest moment introducerea acestora.Al doilea proiect prioritar este cel legat de traficul din Bucureşti, care în viziunea sa ar trebui să se concentreze pe corelarea semafoarelor, concentrarea pe inele de circulaţie, utilizarea arterelor radiale cu precădere pentru transportul în comun. Unul dintre proiectele aflate în sarcina sa este cel al benzilor unice pentru mijloacele de transport în comun. Este destul de nemulţumit de întârzierile executivului în implementarea acestor benzi unice, pentru că deşi au fost realizate astfel de proiecte-pilot, ele încă nu sunt suficiente şi nici nu sunt respectate (pentru că marcajele nu sunt bine făcute, dar şi participanţii la trafic nu le respectă, nefiind sancţionaţi de către autorităţile competente; una dintre problemele identificate este şi cea a competenţelor restrânse ale poliţiei locale în această materie).

 **Informaţie obţinută de pe site-ul PMB, consultat la data de 25.11.2013.

Aceste informaţii sunt obţinute prin documentarea realizată de echipa CeRe, cu indicarea surselor folosite. În cazul în care găsiţi informaţii inexacte, identificaţi linkuri care nu mai funcţionează sau aveţi sugestii pentru completări, vă rugăm să ne scrieţi la adresa de e-mail nuasteptasupereroi@ce-re.ro.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *