Ţugurel Marius – Cristian

cristian-tugurel1

Partid: Partidul Democrat Liberal
Comisie: Comisia Sănătate și Protecție Socială – membru; Comisia pentru Relaţii Internaţionale, Cooperare şi Asociere cu alte Autorităţi Publice – membru** Legat de activitatea Comisiei, cumva cu o părere de rău, mi-a zis că acestea au un rol consultativ, Consiliul general fiind cel care stabileşte, prin vot, dacă avizul pozitiv sau negativ al Comisiei este luat în seamă.*
Telefon: 0721.885.515
E-mail: tugurel_cristian@yahoo.com
Blog/site: http://cristiantugurel.ro/index.html
Reţele sociale: Nu există informaţii publice disponibile.
Audienţe: Aleea Modrogan, nr. 22, în fiecare vineri între orele 15.00-17.00*
Mandat: Consilier General (2012 – prezent), Consiliul General al Municipiului Bucureşti
Data şi locul naşterii: 15.06.1980, Bucureşti
Declaraţii de avere/ interese: Declarație de avere – început de mandat – Declarație de interese – început de mandat – Declarație de avere – an 2012 – Declarație de interese – an 2012
Adoptat de: Paul Chioveanu: Tocmai ce-am “adoptat” un consilier general. Îl cheamă Cristian Ţugurel, e de la Partidul Democrat Liberal, şi îl cunosc încă din vremea facultăţii, 2000 – 2004, fiind colegi la ştiinţe politice. Şi pentru că îl cunosc, nu mi-a fost greu să-l sun, să-i povestesc despre proiectul CeRe şi să-i propun o întâlnire. Pentru o primă discuţie, am fost mulţumit. Urmează să ne vedem în curând şi să ne stabilim domeniile comune de interes.
Nota obţinută de consilier: absolvent.
Cariera profesională: Profesia: politolog.
Este membru al Partidului Democrat din 1999. In 2001 a fost ales Vicepresedinte la tineret sector 1 Bucuresti, iar peste doi ani Presedinte de sector.
In 2006, devine Secretar general PD sector 1. Din 2003 si pana in 2006 detine si functia de Secretar executiv in Biroul permanent national al organizatiei de tineret, iar din 2010 este Presedinte la tineret pe Bucuresti.
In acest timp, a fost Consilier local la Primaria Sector 1 timp de doua mandate – 2004-2008 / 2008-2012. Din 2012, este Consilier General la Primaria Municipiului Bucuresti.*
Din dialogul avut în cadrul campaniei “Adoptă un consilier!”:
  • Când am abordat tema deciziilor importante la care a contribuit, a îmbunătăţirilor unor proiecte şi a celor mai importante decizii luate de Consiliul General în ultimul timp, discuţia s-a încâlcit puţin. Motivul: Statutul aleşilor locali – legea prin care se stabilesc condiţiile de exercitare a mandatului de către aleşii locali. O lege care este în neconcordanţă cu realitatea şi rolul consilierilor. Marea majoritate a proiectelor sunt promovate de către Primar şi aparatul administrativ. Consilierii le dezbat în comisiile din care fac parte, oferă un aviz pozitiv sau negativ, iar acestea sunt din nou dezbătute şi votate în plenul Consiliului. Pot fi aduse cel mult amendamente. În promovarea proiectelor, Primarul are un întreg aparat de lucru, pe când consilierii nu, ceea ce face destul de dificil ca un consilier să-şi asume şi să treacă prin toate etapele necesare un proiect propus.
    Anumite proiecte pot veni şi din partea unui grup de consilieri care să facă parte din acelaşi partid (important în reuşita finală fiind şi numărul acestora) sau ca propunere din partea cetăţenilor.
    Din păcate, lipsa unui aparat propriu, a unei plăţi corespunzatoare, a dus la dezvoltarea mai degrabă a unui rol consultativ pentru consilierii locali, şi nu a unui rol în care aceştia să aibă instrumentele şi mecanismele necesare, asemănătoare cu cele ale parlamentarilor, de a propune şi modifica proiecte locale.
    Mai mult decât atât, lipsa unui Convocator oficial face ca, în anumite momente şi pe anumite subiecte, anumiţi consilieri locali să nu fie înştiinţaţi de organizarea unei şedinţe de comisii.
    Ca o concluzie personală, realitatea şi condiţiile politice influenţează în mod major calitatea şi rolul dezbaterilor din Consiliul General.
  • locuieşte în sectorul 5 în cartierul Sebastian.
Cum vede comunicarea cu cetăţenii*: 1. Publicarea pe site-ul Primariei a datelor de contact ale fiecărui consilier,  programul său de audienţe şi raportul anual de activitate – da, de acord;
2. Votul individual al fiecărui consilier să fie consemnat în procesul verbal de şedinţă – da, de acord;
3. Cetăţenii să aibă din nou acces în sala Consiliului pe durata şedinţelor acestuia – da, de acord;
4. Proiectele care sunt discutate de Consiliu să fie afişate odată cu ordinea de zi a şedinţei (5 zile înainte) şi supuse dezbaterii publice (cu 30 de zile înainte) – da, de acord;
5. Dezbaterile publice pe proiectele de hotărâre să fie organizate de la ora 18.00 pentru a permite participarea unui număr mai mare de cetăţeni – da, cu riscul că va dura mult prea mult întreaga şedinţă;
6. Şedinţele de Consiliu să fie organizate de la ora 18.00 pentru a permite participarea unui număr mai mare de cetăţeni – da, să participe cât mai mulţi cetăţeni. Acelaşi risc de la pct. 5;
7. Programul anual de investiţii publice (cu date financiare şi explicaţia acestor date) să fie publicat pe site-ul Primăriei – da, de acord;
8. Bugetul şi rectificările bugetare să fie supuse dezbaterii publice – da, de acord.
Zone de interes*: Problema traficului din Capitală, lipsa parcărilor şi, una mult discutată în ultimul timp, problema câinilor maidanezi.

 *Informaţii obţinute în cadrul concursului de acţune civică “Adoptă un consilier!”.

**Informaţie obţinută de pe site-ul PMB, consultat la data de 25.11.2013.

Aceste informaţii sunt obţinute prin documentarea realizată de echipa CeRe, cu indicarea surselor folosite. În cazul în care găsiţi informaţii inexacte, identificaţi linkuri care nu mai funcţionează sau aveţi sugestii pentru completări, vă rugăm să ne scrieţi la adresa de e-mail nuasteptasupereroi@ce-re.ro.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *